Dogodkovnik

  • mglc_42

Gvatemalski film na 32. grafičnem bienalu

Ventilator besed | 28.8.2017 | Komentarji 0

Gvatemalski film na bienalu

torek, 29. 8., 17.00–21.00 (premiera), Ustvarjalni center Švicarija

Ponovitev: nedelja, 8. oktober, 16.00–20.00, Ustvarjalni center Švicarija

Filmski večer z osmimi dokumentarnimi, fikcijskimi in kratkimi filmi o burni zgodovini Gvatemale.

Ustvarjalni center Švicarija, vstop prost

Med predvajanjem cikla je en odmor z okrepčilom.

 

V času predvajanja filmov v Ustvarjalnem centru Švicarija deluje tudi Otroški kotiček Palček Bienalček z varovanjem in ustvarjalnimi animacijami za otroke.

Otroški kotiček Palček Bienalček začne obratovati v ponedeljek, 28. avgusta, pred Ustvarjalnim centrom Švicarija. Odprt je vsak dan od 10.00 do 13.00 vse do začetka šole. Zagotavljamo ustvarjalne likovne animacije in varovanje in odštevamo dni do začetka šole. Otroci in spremljajoči odrasli so vanj vabljeni brezplačno.

O ciklu

 

Cikel osmih dokumentarnih, fikcijskih in kratkih filmov prikazuje tri poglede na burno zgodovino Gvatemale: obdobje državljanske vojne, povojno obdobje in eksperimentalno dobo gvatemalskega filma. Selektor cikla je Alberto Rodríguez Collía, sodelujoči umetnik na 32. grafičnem bienalu.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Program filmov:

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Predstavitev filmov
HUDIČEVE SANJE (Las quimeras del Diablo)

Mary Ellen Davis, Kanada, 1992, 68'

 

Dokumentarni film s svojo liričnostjo, realizmom in ironijo preiskuje dušo te protislovne dežele. Ne spoznavamo zgolj lepote pokrajine, ljudi in njihove ustvarjalne domišljije, temveč tudi strahotne življenjske razmere, raznovrstno nasilje in prevladujoče občutje absurdnosti.

Gvatemalska družba kaže na razcep med staroselci in priseljenci, bogatimi in revnimi, civilnim in vojaškim. Tisti, ki si drzne proti temu protestirati, tvegajo svoje življenje. V tem dokumentarnem filmu ljudje s svojimi besedami pripovedujejo to zgodbo.


GVATEMALSKI BOŽIČ (Navidad Guatemalteca)

Luis Argeta, Gvatemala, ZDA, 1976, 4'

 

Sredi hiše, ki se je porušila med potresom, se ženski pripravljata, da bosta obredno ubili purana. Zatem postrežeta njegovo kri, mi pa slišimo, kako se zvok pisalnega stroja preobraža v rafal brzostrelke.

 

 

 

 

 

MOJA MAMA VLADA (My Mom Rules)

Diego Sagastume, Gvatemala, 2010, 13'

 

Zdolgočasen otrok se popolnoma sam potika po ravni strehi, v iskanju česar koli, kar bi ga zabavalo. Za ubijanje časa v domala obupni samoti, v katero je zapadel po tistem, ko so ga zapustili, vse pride prav.

ANATOMSKO PRAVILNO (Anatómicamente correcto)

Evelyn Price in Loco González, Gvatemala, 2016, 12'

 

Video prikazuje netradicionalno gledališko predstavo, ki so jo uprizarjali v zapuščeni hiši. Ženska sredi ruševin izbruhne v silovit monolog, se plazi po stenah in se naposled zgrudi po tleh, vse to, da bi se odrešila pritiska zapletenega obstoja kot posledice zatiralske družbe.

 

PRAH (Polvo)

Julio Hernández Cordón, Gvatemala, Španija, Čile, Nemčija, 2012, 80'

 

Zakonski par je ustvaril dokumentarni film o ženskah, ki iščejo svoje može in očete, izginule med gvatemalsko državljansko vojno. Pri tem sreča tudi Delfino in njenega sina Juana. Ženska šestnajst let pozneje še vedno išče svojega moža. Duh izginulega očeta nenehno zasleduje Juana, dokler se ne znajde v nevarnosti za svoje življenje in življenje drugih.

 

OBALNO OBMOČJE (La zona intertidal)

Teatro de los Vagos, Gvatemala, Salvador, 1980, 15'

 

Kompromitirani učitelj spodbuja učence, naj se zavzemajo za to, v kar verjamejo. Pogumnega učitelja spremljamo, ko v obdobju med protesti po pouku kramlja ali pa v samoti svoje tihe hiše ocenjuje naloge. Živi v bližini oceana, oseka pa sem in tja prinese temačno presenečenje.

 

JOY VINCIO

Juan Brenner in Byron Mármol, Gvatemala, 2011, 14'

 

Kompleksno in slogovno izbrušeno zaznavanje na novo interpretira deset gvatemalskih zgodb iz 90. let minulega stoletja; nekatere so na poseben način zaznamovale vso generacijo, druge samo posameznika. V teh zgodbah naletimo na najstniške seksualne posnetke, aristokratskega morilca, čarovnika, ki pred družino skriva svojo spolno usmerjenost …

 

ORELLANOVA FANTAZIJA (Orellana's Fantasy)

Carlos Amorales, Mehika, 2013, 6'

 

Joaquín Orellana je sodobni glasbenik, čigar delo se razteza čez več kot petdeset let. Znamenit je po tem, da je ustvaril edinstvena glasbila, ki zahtevajo prav poseben način igranja. Ustvariti je moral tudi nov način zapisovanja in branja glasbe, metodo, ki je potrebna za pravilno interpretacijo njegove glasbe. Močne in preproste sledi te nove abecede, združene z njeno uporabo, spominjajo na čudovito koreografiran ples.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dodatne informacije:

Lili Šturm, muzejska svetovalka, vodja programov, 01 2413 818, lili.sturm@mglc-lj.si / Karla železnik, odnosi z javnostmi, 01 2413 809, karla.zeleznik@mglc-lj.si

 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

 

 

Nov komentar




Opomba: Vsa polja so obvezna. E-naslov ne bo objavljen.
©2017 Ventilator besed. XHTML CSS ©2008 Spletična.
Ventilator Besed

Ustvari svojo značko