Dogodkovnik

  • mglc_46

MGLC/32. GB: vodstvi po razstavah in projekcija filma Deklica in drevo

Ventilator besed | 10.10.2017 | Komentarji 0

Javno vodstvo po osrednji razstavi 32. grafičnega bienala

torek, 1o. oktober

 

Projekcija filma

Vlado Škafar: Deklica in drevo

petek, 13. oktober

 

Javno vodstvo po razstavi Maria Bonomi: Za vedno grafika

nedelja, 15. oktober

 

 

 

·         Javno vodstvo po osrednji razstavi 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva, vodi Irena Borić, sodeluje bienalski umetnik Riley Harmon: torek, 1o. oktober, ob 17. uri, Ustvarjalni center Švicarija in MGLC, vodstvo je v angleškem jeziku

·         Projekcija filmaVlado Škafar: Deklica in drevo, petek, 13. oktober, ob 19. uri, Slovenska kinoteka

·         Javno vodstvo po razstavi Maria Bonomi: Za vedno grafika, vodi Barbara Savenc, nedelja, 15. oktober, ob 16.30 uri, Galerija Jakopič

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je bila luža ali žvečilni gumi?

 

Javno vodstvo po osrednji razstavi 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva
vodi Irena Borić,
članica bienalskega kolegija,sodeluje bienalski umetnik Riley Harmon, vodstvo je v angleškem jeziku
torek, 1o. oktober, ob 17. uri, Ustvarjalni center Švicarija in MGLC

 

Vodstvo poteka v angleškem jeziku.

Vodstvo je vključeno v vstopnino za 32. grafični bienale.

 

Vodeni ogled po razstavi Kriterij rojstva se bo tokrat začel s predstavitvijo dela Rileyja Harmona Je bila luža ali žvečilni gumi? O delu se bosta pogovarjala umetnik Riley Harmon in Irena Borić, članica bienalskega kolegija. Delo reflektira sedanje stanje, v katerem navaden objekt, kot je nahrbtnik, lahko postane nevaren. Po kratkem pogovoru bodo obiskovalci vabljeni na ogled razstave s poudarkom na delih, ki se ukvarjajo z jezikom.

 

V času vodstva je odprt brezplačen otroški kotiček Palček Bienalček, prostor za animacijo, varovanje in delavniške aktivnosti za otroke.

 

Osrednja razstava 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva

(16. junij–29. oktober 2017, MGLC in Ustvarjalni center Švicarija)

 

Osrednja razstava z naslovom Kriterij rojstva je na ogled v Mednarodnem grafičnem likovnem centru (MGLC) in v nedavno obnovljenem Ustvarjalnem centru Švicarija. Tokratni bienale se je izognil združevalnemu načelu središčne teme ali koncepta – njegov naslov je vzet iz pesmi slovenskega pesnika iz 20. stoletja, Jureta Detele (1951–1992), vsi umetniki pa so bili naprošeni, naj se s svojim delom odzovejo nanjo. V nasprotju s prejšnjimi leti letošnji bienale nima kuratorja. Zadnjih pet prejemnikov velike nagrade iz prejšnjih bienalov, Jeon Joonho (2007), Justseeds (2009), Regina José Galindo (2011), María Elena González (2013) in Ištvan Išt Huzjan (2015) je k udeležbi na tokratnem dogodku povabilo po enega umetnika. Ti so nadaljevali proces in prav tako povabili enega umetnika, nato pa se je eksperiment še petkrat ponovil, dokler se ni oblikovala razstava, ki obsega 19 novih del 27 umetnikov iz 12 držav.

Takšna organska zgradba bienala se upira hierarhični logiki središčne osebnosti kuratorja in narativizaciji kuratorskih konceptov, namesto tega pa prinaša neskončno število potencialnih interakcij. S tem ko se je odrekel udobju lastne tradicije in tudi ustaljenim protokolom ustvarjanja sodobnih razstav, je znotraj lastne zgodovine vzpostavil transgresivni trenutek, ki naj radikalno spremeni zgradbo in vsebino dogodka.

 

Sodelujoči umetniki: Michelle Andrade / Leo Junsuk Bang / Stephanie Brooks / Erica Ferrari / Riley Harmon / Jarrett Key / Jon Key / Eric Khoo / Gabriel Kuri / Moon Kyungwon / Jelsen Lee Innocent / Carlos Monroy / Ebecho Muslimova / Christopher Myers / Asuka Ohsawa / Alejandro Paz / Josse Pyl / Alberto Rodríguez Collía / Gabriel Rodríguez Pellecer / Kaitlynn Redell / Mario Santizo / Jennifer Schmidt / Slavs and Tatars / Johanne Teigen / Nora Turato / Jess X. Snow / Oli Watt.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Projekcija filma Vlado Škafar: Deklica in drevo
petek, 13. oktober, ob 19. uri, Slovenska kinoteka

 

Brezplačno z vstopnico za 32. grafični bienale.
Imetniki vstopnic Slovenske kinoteke za filma iz cikla Kriterij rojstva in film imajo 50 % popusta pri nakupu vstopnice za 32. grafični bienale.

 

Slovenska kinoteka se pridružuje rizomski programski strukturi 32. grafičnega bienala z dvema filmskima draguljema. Izbrala je tista, ki sta blizu izhodiščni pesmi bienala Kriterij rojstva in pesniku Juretu Deteli. Prvi je bil film Legenda o Ugetsu (1953) – mojstrsko režirana, izredno poetična in vizualno impresivna vojna drama japonskega mojstra Kenjija Mizogučija. Drugi film iz cikla Kriterij rojstva in film je Deklica in drevo (2012) slovenskega režiserja Vlada Škafarja. Je film svetlobe in meditacije.

 

Deklica in drevo
(Vlado Škafar, Slovenija, 2012, 83')
... kaj je zdaj s tisto punčko, ki si je želela kolo,
tako rdeče na tri kolesa;
želela, da bi ji Miklavž prinesel mufek,
takega, kot ga ima Pitihova Polonica:
sivega z belim trakom in bingljajočimi cofki?
Filmska pesem za dve duši. Morda meditacija. Pot v tišino.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Javno vodstvo po razstavi Maria Bonomi: Za vedno grafika
vodi Barbara Savenc
nedelja, 15. oktober, ob 16.30 uri, Galerija Jakopič

 

Maria Bonomi: Za vedno grafika
(16. junij–29. oktober 2017, Galerija Jakopič)

 

Maria Bonomi je eno najpomembnejših imen brazilske sodobne umetnosti in kulture. Njen likovni jezik je zaznamoval besednjak lesoreza. Grafike Marie Bonomi na nas vplivajo tako na fizični ravni kot s svojo simbolično in znakovno naravo. Grafiko navezuje tudi na arhitekturo in prostor in ustvarja javna dela v cementu, glini in kovini ali pa jih sestavlja v instalacije skupaj z matricami. Mojstrsko ustvarja kontraste med drzno abstraktno podobo v močnih barvah in tankim, finim riževim papirjem, skozi katerega barve presevajo in ustvarjajo transparentne barvne tančice. Delo Marie Bonomi v sodobni svetovni umetnosti uveljavlja grafiko kot avtonomno predstavnico v produkciji širšega znanja, ki ni več v službi reprodukcije. Papir ni več fizična meja medija, temveč je sredstvo transformativne ideologije neskončnega eksperimentiranja.

 

Kustosinji: Barbara Savenc, Breda Škrjanec

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dodatne informacije:

Karla železnik, odnosi z javnostmi, 01 2413 809, karla.zeleznik@mglc-lj.si

 

 

 

Nov komentar




Opomba: Vsa polja so obvezna. E-naslov ne bo objavljen.
©2017 Ventilator besed. XHTML CSS ©2008 Spletična.
Ventilator Besed

Ustvari svojo značko